Ile kosztuje logo?

Pracownicy agencji reklamowych bardzo często są zasypywani pytaniami związanymi z projektowaniem logo. Nikogo to jednak nie dziwi. Każdy szanujący się przedsiębiorca pragnie mieć znak graficzny, który wyróżni jego markę na rynku i przyciągnie uwagę klientów. Sprawdź, ile kosztuje logo i jakie cechy powinno posiadać, aby rzeczywiście spełniało swoje funkcje

Jakimi cechami powinno się wyróżniać logo i co obejmować?

Duża konkurencja na rynku sprawia, że dzisiaj prowadząc swój biznes, trzeba być przede wszystkim rozpoznawalnym. Z tego względu warto zadbać o profesjonalny znak firmowy, który będzie utożsamiany z naszą działalnością, jednocześnie łatwo zapadając w pamięć odbiorców. Projektowanie logo nie jest łatwym procesem, ale jeśli powierzymy go profesjonalistom, możemy mieć pewność, że będzie skutecznie przyciągać wzrok i utrwalać nazwę marki. Warto też wiedzieć, że fachowo zaprojektowany znak w powinien obejmować sygnet, czyli symbol graficzny kojarzony z firmą oraz logotyp, czyli część prezentującą litery.

Jeśli chodzi o cechy, jakimi powinno charakteryzować się dobre logo, to przede wszystkim:

  • unikalność,
  • ponadczasowość,
  • czytelność przekazu,
  • łatwość odbioru.

Jakie czynniki mają wpływ na cenę logo?

Wydawać by się mogło, że projektowanie logo to nic trudnego. Prosty znak, parę kresek i to wszystko. Niestety w ten sposób myślą wyłącznie osoby, które nie mają żadnej wiedzy z zakresu projektowania graficznego. Aby stworzyć naprawdę dobry znak graficzny, trzeba wziąć pod uwagę wiele kwestii. Ważne jest, do czego będzie używany, a także, jaką branżę ma reprezentować. Zwykle droższe jest zaprojektowanie logo w wersji wektorowej, czyli takie, które można dowolnie powiększać i pomniejszać, nie tracąc przy tym na jakości. Na ostateczną cenę usługi wpływ ma fakt, ile projektów chcemy otrzymać, a także, czy zależy nam na uzyskaniu księgi znaku, czyli szczegółowej instrukcji obsługi logo.