Broszura reklamowa: na co zwrócić uwagę przy jej projektowaniu?

Jednym ze środków promocyjnych trafiających bezpośrednio do rąk klientów jest broszura reklamowa. By nie wylądowała w koszu, ale pozostała w pamięci na dłużej, powinna być atrakcyjna i skłaniać do działania. 

Pamiętaj, że broszura to coś więcej niż ulotka.

Przygotowanie treści, które przyciągną uwagę konsumentów, nie jest prostym zadaniem. Profesjonalna broszura powinna spełniać dwie podstawowe funkcje – reklamową oraz informacyjną. Oznacza to, że poza zaprezentowaniem konkretnych produktów, czy usług, musi też zawierać wiadomości, których poszukuje potencjalny odbiorca. Dlatego tworząc projekty graficzne broszur, można sobie pozwolić na więcej niż w przypadku klasycznych ulotek. Ponieważ zwykle są to kilkustronicowe materiały, przestrzeń do wykorzystania jest obszerniejsza. Jednocześnie trzeba jednak uważać, aby nie przytłoczyć klienta zbyt dużą ilością informacji.

Określ grupę docelową broszury.

Projektowanie broszur, czy katalogów, najlepiej rozpocząć od zastanowienia się, kto będzie ich odbiorcą. Określając adresatów, łatwiej jest bowiem dobrać kolorystykę projektu, czcionkę, elementy graficzne itp. Przykładowo, jeśli produkty Twojej firmy są dedykowane młodym osobom zainteresowanym nowymi technologiami, możesz pozwolić sobie na odważne barwy, czy nowoczesny design. Z kolei broszura reklamowa skierowana do osób starszych powinna być elegancka, stonowana oraz przede wszystkim czytelna.

Spraw, by klient chciał zatrzymać broszurę.

Przykuwający uwagę projekt graficzny broszury nie wystarczy, aby odnieść sukces. Równie istotne znaczenie ma to, w jaki sposób katalog zostanie wydrukowany. Na pewno warto postawić na wysokiej klasy papier oraz elegancką oprawę. Materiały złej jakości są w stanie zepsuć cały efekt. Jeśli całość będzie prezentować się estetycznie i atrakcyjnie, klient na pewno z chęcią przejrzy broszurę.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.